Beställning
Vid beställningen har du som kund automatiskt godkänt våra villkor. Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar moms.
När du beställer varor får du automatiskt en orderbekräftelse via e-post från oss som innehåller ordernummer och totalbelopp. Det är viktigt att du anger rätt e-postadress när du beställer så att du kan få orderbekräftelsen. En beställning är giltig och bindande när orderbekräftelsen tas emot via e-post. Vi förbehåller oss rätten att avvisa din beställning.

Leverans
Vårt lager uppdateras ständigt och de flesta artiklar finns alltid i lager. När du har fått en automatisk orderbekräftelse via e-post från oss, kommer vi att kontrollera att varan finns i lager. Beställningar skickas vanligtvis från vårt lager 1-4 arbetsdagar (måndag till fredag). Efter registrerad betalning skickas dina varor per post. Vi förbehåller oss rätten att göra tryckfel angående pris och information om varor / tjänster på webbplatsen.
 

Betalning
Alla betalningar i webbutiken sker lika säkert som om du betalar i butiken. All betalningsinformation kommer att krypteras. Detta innebär att ingen kan läsa känslig information som kreditkortsnummer när informationen skickas över internet. Om du har valt att betala med faktura (om det här alternativet finns i vår webbutik vid beställningstillfället) kommer varan att betalas efter att du har fått den. För att betala med en faktura måste du vara 18 år, vara registrerad i Sverige och vara godkänd i kreditbedömningen som utförs när du köper i en webbutik.

Frakt
Varorna skickas som ett brev i posten eller paketet om volymen är större. Om det finns större paket används separata priser för frakt beräknat på vikt och volym. För paket som inte hämtas kommer du som kund att debiteras de extra kostnader som detta medför oss.

Ångerrätt
Enligt lagen om ångerrätt har köparen full rätt att annullera köpet och returnera varan i 14 dagar utan att ange skälet. Om köparen vill utnyttja ångerrätten måste säljaren skriftligen meddelas säljaren före tidsfristen. Ångerrätten kan laddas ner från vårt kundcenter på vår webbplats och det är önskvärt att detta används. Frakt och andra returkostnader när du använder ångerrätten måste bäras av köparen. Varan / varorna måste returneras oanvända i originalförpackningen, returpaket som skickas kontant vid leverans accepteras inte. Vi betalar returbelopp så snart varan har mottagits. Om köparen vill avbryta sin beställning måste detta göras innan varan skickas. Om inte, måste köparen betala för frakt och returnerar själv. Vid avbokning, skicka ett e-postmeddelande till post@nf.no.

Klagomål
Om ett fel eller en defekt upptäcks måste konsumenten inom rimlig tid efter det att han eller hon upptäckte det, eller borde ha upptäckt det, meddela säljaren att han eller hon kommer att åberopa felet (klagomål). Meddelande om fel och defekter i produkterna kan skickas till oss skriftligen till post@nf.no.

Skada vid leverans
Om det finns synliga brott eller defekter i förpackningen är det viktigt att ta med den eller de skadade föremålen i originalförpackningen för inspektion på post / post i butiken. Ett formulär MÅSTE fyllas i, som du får i posten så att vi kan byta varor(na). Skicka ett mejl med information om skadan, bifogat beställningsnummer och foto av skadan. Om det finns en leveransskada kan vi skicka en ny artikel (er) gratis eller pengarna tillbaka om vi inte kan leverera samma artikel. Det är säkert för dig och för oss! Lagstiftningen säger att det måste göras "inom en rimlig tid" och vi tillåter oss att tolka det så att det inom 5 arbetsdagar efter mottagandet av paketet ligger inom reglerna när det gäller skador under frakt.

 

Varan finns på lager.
Varan är beställd från leverantör och leveransdatumet är bekräftat.
Obekräftat - Kontakta kundcentret på post@amentio.se för förväntat leveransdatum.
Varan måste beställas från leverantör.
Varan befinner sig på fjärrlager
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat.
Varorna beställs från vår leverantörs lager.
Obekräftat - Kontakta kundcentret för närmare information.